Start myBerufswahl

Interessen und Stärken - Schritt 1: Ich lerne meine Interessen und Stärken kennen

Berufe und Ausbildungen - Schritt 2: Ich lerne die Berufs- und Ausbildungswelt kennen

Stärken und Anforderungen - Schritt 3: Ich vergleiche meine Stärken mit den Anforderungen der Berufe und Ausbildungen, die mich interessieren

Schnuppern - Schritt 4: Ich schaue mir die interessanten Berufe genauer an

Überprüfen und entscheiden - Schritt 5: Ich überprüfe die möglichen Berufe oder Schulen und entscheide mich

Lehrstelle finden – Schule anmelden - Schritt 6: Ich setze meine Entscheidung um, suche eine Lehrstelle oder melde mich bei einer Schule an

Vorbereiten auf die Zukunft - Schritt 7: Ich bereite mich auf die Lehre oder die Mittelschule vor oder ich kläre ein Brückenangebot ab

Arbeitsmappe - Deine Ergebnisse

Einen Moment bitte...

myBerufswahl wird geladen.

Abgemeldet

Ihre Login-Session ist abgelaufen. Sie werden auf die Startseite weitergeleitet. Bitte melden Sie sich erneut an, um Ihr Login fortzusetzen.
#
Suche

Business Administration, Major Tourism

Master FH

FHO Fachhochschule Ostschweiz > HTW Chur

Zu myBerufswahl hinzugefügt

Kategorien
Ausbildungsort

Chur (GR)

Unterrichtssprache

Englisch

Ausbildungstyp

Fachhochschulen FH

Zeitliche Beanspruchung

Vollzeit - Teilzeit

Ausbildungsthemen

Management, Führung

Studiengebiete

Wirtschaftswissenschaften

Swissdoc

7.616.40.0

Aktualisiert 09.08.2016

Beschreibung

Beschreibung des Angebots

The master’s degree programme consists of 90 ECTS.

Major Tourism

  • International Tourism Management
  • Strategic Innovation Management
  • Tourism, Nature and Society

General management

  • corporate management at three different levels: stakeholders, organisations and people.

Research Projects

Aufbau der Ausbildung

Subjects ECTS
Year 1
Tourism Policy  2
Tourism System 2
Service Management 2
Network Management 3
Technological Innovations 2
New Business Models 2
Human-Environment Systems and Environmental Change 2
Intercultral Competence 2
Sustainable Tourism Management 2
Socio-Economic Development through Tourism 2
Corporate Responsibility 3
Corporate Communication 3
Strategic Management 3
Organisational Development 3
Research Design 3
Qualitative Research Methods 3
Quantitative Research Methods 3
Specific Research Methods 3
Applied Research Project 1 6
Applied Research Project 2 6
57
Year 2
Tourism Infrastructure: Development and Finance 3
Innovations and Marketing 2
Risk and Crisis Management in Tourism 4
Leadership 3
Talent Management 3
Pre-Study Master Thesis 3
Master Thesis 15
33
Total Master 90

 

1 ECTS = a workload of approximately 30 student work hours.

Voraussetzungen

Zulassung

This graduate degree programme is aimed at undergraduates who are enthusiastic about tourism and who either hold a bachelor’s degree in tourism or in other subjects and would like to join the industry.
They seek challenging managerial responsibilities in tourism and related sectors, in Switzerland and worldwide.

  • A bachelor’s degree or equivalent diploma from a university or university of applied sciences
  • Documented academic knowledge in business administration
  • Letter of motivation
  • Good knowledge of English (certificate)
  • Formal admission interview with the Director of Studies 

Please contact us should you not have any previous knowledge in business administration at bachelor level.

 

Zielpublikum

The Master in Business Administration with a Major in Tourism is suitable for graduates with a bachelor in tourism who want to further increase their knowledge and skills, but also for those who have a bachelor in a different subject and want to add tourism-specific knowledge. Both sets of students will benefit from a more strategic perspective on business administration and tourism.

Kosten

CHF 960 per semester

Abschluss

  • Master Fachhochschule FH

Master of Science FHO in Business Administration with a Major in Tourism

Praktische Hinweise

Ort / Adresse

  • Chur (GR)

Zeitlicher Ablauf

Beginn

Annually in mid-September

Dauer

3 semesters (full-time)
up to 8 semesters (part-time)
The curriculum is structured into separate modules that may take place as weekly lessons or in a block of lessons (usually only on Thursdays, Fridays and Saturday mornings).

Zeitliche Beanspruchung

  • Vollzeit
  • Teilzeit

Unterrichtssprache

  • Englisch

Bemerkungen

Students come from various cultural backgrounds (apart from Switzerland, past students have come from Austria, Brazil, Bulgaria, China, Ecuador, Finland, Germany Italy, Kenya, Lebanon, Liechtenstein, Lithuania, the Netherlands, Nigeria, Norway, Pakistan, Poland, Romania, Russia, Serbia, Spain, Czech Republic, Turkey, the UK and Vietnam) and bring a wide variety of different experiences.

Links

Label

  • AAQ