Start myBerufswahl

Interessen und Stärken - Schritt 1: Ich lerne meine Interessen und Stärken kennen

Berufe und Ausbildungen - Schritt 2: Ich lerne die Berufs- und Ausbildungswelt kennen

Stärken und Anforderungen - Schritt 3: Ich vergleiche meine Stärken mit den Anforderungen der Berufe und Ausbildungen, die mich interessieren

Schnuppern - Schritt 4: Ich schaue mir die interessanten Berufe genauer an

Überprüfen und entscheiden - Schritt 5: Ich überprüfe die möglichen Berufe oder Schulen und entscheide mich

Lehrstelle finden – Schule anmelden - Schritt 6: Ich setze meine Entscheidung um, suche eine Lehrstelle oder melde mich bei einer Schule an

Vorbereiten auf die Zukunft - Schritt 7: Ich bereite mich auf die Lehre oder die Mittelschule vor oder ich kläre ein Brückenangebot ab

Arbeitsmappe - Deine Ergebnisse

Einen Moment bitte...

myBerufswahl wird geladen.

Abgemeldet

Ihre Login-Session ist abgelaufen. Sie werden auf die Startseite weitergeleitet. Bitte melden Sie sich erneut an, um Ihr Login fortzusetzen.
#
Suche

Global Account Manager (GCP)

CAS

Universität St. Gallen > Executive School of Management, Technology and Law (ES-HSG)

Zu myBerufswahl hinzugefügt

Kategorien
Ausbildungsort

St. Gallen (SG)

Unterrichtssprache

Englisch

Ausbildungstyp

Universitäre Hochschulen UH - Weiterbildung: Lehrgänge

Zeitliche Beanspruchung

Teilzeit

Ausbildungsthemen

Management, Führung - Treuhand, Rechnungswesen, Controlling, Immobilien

Studiengebiete

Wirtschaftswissenschaften

Swissdoc

7.614.15.0 - 7.616.35.0

Aktualisiert 27.09.2016

Beschreibung

Beschreibung des Angebots

GCP modules consist of a balanced set of insightful lectures; action learning workshops; case studies; group discussions; reflection sessions and individual VCP coaching and consultation with GCP faculty. Each module forms a cornerstone of the comprehensive picture that the participants will obtain through their focused sessions:

  • Understanding the global business environment.
  • Creating, delivering and measuring value.
  • Mastering the global account manager role.
  • Leading the transformation to customer-centricity.
  • Driving the firm's growth agenda.
  • Linking customer management to shareholder value

By focusing on leadership issues in the context of global customer business, participants will:

  • Establish awareness that global customers are a firm's most critical asset and the proper focus of managerial attention.
  • Learn to uncover customer issues and translate potential problems into mutually beneficial opportunities.
  • Develop new perspectives for building the customer-centric firm of the future and reconsider issues such as strategy, governance, and change.
  • Enhance their ability to build commitment within their organization by applying new concepts and tools.

Aufbau der Ausbildung

15 ECTS (European Credit Transfer System)

Voraussetzungen

Zulassung

Access is restricted to a limited number of participants. The admission review committee accepts registrations according to their order of submission and determines acceptance on the basis of the application documents. To be considered for the program, all candidates must have been recommended by their sponsoring company. Further application requirements include:

  • Global & Strategic Account Managers with direct responsibility for at least one global customer relationship or with the intention to take on such a role within the next 12 months.
  • Minimum 5 years of practical international business experience.
  • Strong proficiency in written and spoken English.

Anmeldung

Application deadline: End of December

Kosten

CHF 26'500.-

Abschluss

  • Certificate of Advanced Studies CAS

Certificate of Advanced Studies CAS Global Account Manager (GCP) of the University of St. Gallen

Praktische Hinweise

Ort / Adresse

  • St. Gallen (SG)

and Singapore

Zeitlicher Ablauf

Beginn

February

Dauer

20 days within about 7 months

Zeitliche Beanspruchung

  • Teilzeit

Unterrichtssprache

  • Englisch

Links

Auskünfte / Kontakt

Dr. Christoph Senn, Telefon +41 (0)71 224 24 71, E-Mail: cgam@unisg.ch, www.fim.unisg.ch